FMCG Online marketing tréning tematika

1. Kezdőknek ajánlott témák

Az alapok - Általános áttekintés

Az FMCG és az online

  • Miben más a mai fogyasztó, mint az 5 évvel ezelőtti?
  • A digitális vásárló - mit kell tudnunk róla?
  • Merre tart a világ, mire kell felkészülnünk? Trendek, megdöbbentő számok és érdekes példák.

Hogyan csinálják a legjobbak? Példák, esettanulmányok

  • Leginnovatívabb külföldi kampányok - akiktől érdemes tanulni.
  • Hazai példák - hogyan ültethető át ez a magyar gyakorlatra?

Online alapfogalmak és mutatók érthetően

  • A display az online-ban egészen mást jelent...Legfontosabb alapfogalmak tisztázása, amelyek ismerete elengedhetetlen bármilyen online projekt esetén
  • Hárombetűs demisztifikáció” - CTR, CPA, CPC, UV/AV és társaik…. Hogy szót értsünk az ügynökségünkkel és tudjuk értelmezni a számokat.

Erőforrások - beszerzési, HR és képzési kérdések

Házon belüli vagy külsős erőforrás (outsourcing)?

  • Milyen komptenciák kellenek a profi online marketinghez?
  • Milyen feladatokat érdemes házon belül tartani és miket érdemes kiszervezni?

Online marketinges - saját erőforrás

  • Hogyan vegyünk fel belső online marketingest? - a szükséges kompetenciák felmérése, pályázat kiírás és interjú.
  • Saját online marketing komptenciák fejlesztése - belső tréning, tanfolyam? Mikor, hol, kitől, mennyiért? Melyik mire jó és mit várhatunk tőle reálisan?

Online marketinges- házon kívüli erőforrás (outsourcing)

  • Egy ügynökség, több ügynökség? Hogyan válasszak?
  • Vállalások, díjak és kompteneciák összehasonlítása és értékelése.
  • A kiszervezés gyakorlati kérdései és problémái - megoldási javaslatok.

Online projekt erőforrások tervezése hatékonyan

  • Hogyan tervezzük meg hatékonyan az online projektet? - költségek, idő, munka.
  • Min érdemes spórolni és min nem?

Gyakorlati tanácsok online kampány/projekt előtt

Tények és összefüggések, melyeket a hagyományos online ügynökség soha nem fog elmondani az ügyfélnek...

  • A hagyományos online kampányok átlagosan 20x-40x drágábbak lehetnek az innovatívabb megoldásoknál. Miből és miért jön össze ez a különbség?
  • Hogyan tudjuk összehasonlítani a különböző online ajánlatokat?

Ajánlatkérés előtt - a brief és a kérdezés művészete

  • Hogyan írjunk profi ajánlat kérést?
  • Melyek azok a kritikus pontok és kérdések, amelyeket beépítve könnyen kiszűrhetjük a profi és amatőr ajánlatokat?

Checklist online kampány/promóció előtt

  • Melyek azok a top prioritású feladatok, amelyek alapjaiban határozzák meg a kampány teljesítményét, mégis gyakran elfeledkezünk rólunk?
  • Gyakorlati checklist, amivel elkerülhetjük a meglepetéseket.

Hogyan mérjük hatékonyan az eredményeket?

  • Szemfényvesztő riportok vs. valós teljesítmény? - hogyan tegyünk különbséget?
  • Mi az a pár mutató, szám, ami megmutatja az eredményességet?
  • Mit - hogyan értelmezzünk?

2. Specifikus és haladó tréningek

Google AdWords hirdetési rendszer

  • Keresési háló.
  • Képi hirdetések.
  • Youtube hirdetések.

Mobil trendek és kiaknázásuk

  • Mobil trendek.
  • Mobilra optimalizált weboldal.
  • Mobil hirdetések.

Google Analytics

  • Mit mérjünk és hogyan?
  • Google Analytics funkciók és riportok.

Online piackutatás és fogyasztói szokások felmérése

  • Ingyenes kutatási eszközök.
    •        Kulcsszavak.
    •        Keresési trendek.
    •        Versenytárs kutatás.
  • Az AdWords, mint kutatási eszköz.

A minőségi tartalom - a mesélés (story telling) művészete

  • Szöveg, kép, videó, közösségi média - hogyan hassunk a célcsoportra?
  • Hogyan különböztessük meg magunkat a tömegtől?

Közösségi média

  • Facebook, Instagram, Linkedin, - mit, mikor, hogyan, miért?