WebMa analitikus marketing > Tréningek > FMCG tréning tematika
FMCG Online marketing tréning tematika
1. Kezdőknek ajánlott témák
Az alapok - Általános áttekintés
Az FMCG és az online
- Miben más a mai fogyasztó, mint az 5 évvel ezelőtti?
- A digitális vásárló - mit kell tudnunk róla?
- Merre tart a világ, mire kell felkészülnünk? Trendek, megdöbbentő számok és érdekes példák.
Hogyan csinálják a legjobbak? Példák, esettanulmányok
- Leginnovatívabb külföldi kampányok - akiktől érdemes tanulni.
- Hazai példák - hogyan ültethető át ez a magyar gyakorlatra?
Online alapfogalmak és mutatók érthetően
- A display az online-ban egészen mást jelent...Legfontosabb alapfogalmak tisztázása, amelyek ismerete elengedhetetlen bármilyen online projekt esetén
- Hárombetűs demisztifikáció” - CTR, CPA, CPC, UV/AV és társaik…. Hogy szót értsünk az ügynökségünkkel és tudjuk értelmezni a számokat.
Erőforrások - beszerzési, HR és képzési kérdések
Házon belüli vagy külsős erőforrás (outsourcing)?
- Milyen komptenciák kellenek a profi online marketinghez?
- Milyen feladatokat érdemes házon belül tartani és miket érdemes kiszervezni?
Online marketinges - saját erőforrás
- Hogyan vegyünk fel belső online marketingest? - a szükséges kompetenciák felmérése, pályázat kiírás és interjú.
- Saját online marketing komptenciák fejlesztése - belső tréning, tanfolyam? Mikor, hol, kitől, mennyiért? Melyik mire jó és mit várhatunk tőle reálisan?
Online marketinges- házon kívüli erőforrás (outsourcing)
- Egy ügynökség, több ügynökség? Hogyan válasszak?
- Vállalások, díjak és kompteneciák összehasonlítása és értékelése.
- A kiszervezés gyakorlati kérdései és problémái - megoldási javaslatok.
Online projekt erőforrások tervezése hatékonyan
- Hogyan tervezzük meg hatékonyan az online projektet? - költségek, idő, munka.
- Min érdemes spórolni és min nem?
Gyakorlati tanácsok online kampány/projekt előtt
Tények és összefüggések, melyeket a hagyományos online ügynökség soha nem fog elmondani az ügyfélnek...
- A hagyományos online kampányok átlagosan 20x-40x drágábbak lehetnek az innovatívabb megoldásoknál. Miből és miért jön össze ez a különbség?
- Hogyan tudjuk összehasonlítani a különböző online ajánlatokat?
Ajánlatkérés előtt - a brief és a kérdezés művészete
- Hogyan írjunk profi ajánlat kérést?
- Melyek azok a kritikus pontok és kérdések, amelyeket beépítve könnyen kiszűrhetjük a profi és amatőr ajánlatokat?
Checklist online kampány/promóció előtt
- Melyek azok a top prioritású feladatok, amelyek alapjaiban határozzák meg a kampány teljesítményét, mégis gyakran elfeledkezünk rólunk?
- Gyakorlati checklist, amivel elkerülhetjük a meglepetéseket.
Hogyan mérjük hatékonyan az eredményeket?
- Szemfényvesztő riportok vs. valós teljesítmény? - hogyan tegyünk különbséget?
- Mi az a pár mutató, szám, ami megmutatja az eredményességet?
- Mit - hogyan értelmezzünk?
2. Specifikus és haladó tréningek
Google AdWords hirdetési rendszer
- Keresési háló.
- Képi hirdetések.
- Youtube hirdetések.
Mobil trendek és kiaknázásuk
- Mobil trendek.
- Mobilra optimalizált weboldal.
- Mobil hirdetések.
Google Analytics
- Mit mérjünk és hogyan?
- Google Analytics funkciók és riportok.
Online piackutatás és fogyasztói szokások felmérése
- Ingyenes kutatási eszközök.
- Kulcsszavak.
- Keresési trendek.
- Versenytárs kutatás.
- Az AdWords, mint kutatási eszköz.
A minőségi tartalom - a mesélés (story telling) művészete
- Szöveg, kép, videó, közösségi média - hogyan hassunk a célcsoportra?
- Hogyan különböztessük meg magunkat a tömegtől?
Közösségi média
- Facebook, Instagram, Linkedin, - mit, mikor, hogyan, miért?